Munkatársak

Kormos Mónika - Fenntartó


„Három olyan dolog van, amelyet mindig eltanulhat a felnőtt a gyermektől:

hogy kell ok nélkül örülni,

hogy kell mindig valamilyen foglalatosságba merülni,

és hogy kell kíméletlenül kiharcolni magának azt,

amit ő akar.”
 

Paulo Coelho

Kormos Mónika vagyok. A Delfino Gyermekközpont Alapítója.
Általános iskolás voltam, amikor a zene életem részévé vált, és elhatároztam, hogy zongoratanár leszek, és gyerekeket fogok tanítani.

Bár nem nyertem felvételt a Zeneművészeti Szakközépiskolába, és nem tudtam megvalósítani ezt az álmomat, de a gyermekek iránti szeretet megerősített abban, hogy ezen a pályán szeretnék dolgozni.

A Tanítóképző Főiskolán az angol nyelv is felzárkózott a gyermekek és a zene mellé. 1992-ben ösztöndíjat nyertem Angliába, Lancaster városába, ahol több főiskolai csoporttársammal bekapcsolódtunk az angol főiskolások életébe, és hospitálhattunk általános iskolák óvodás és kisiskolás korú gyermekei között.

1994 és 1995-ben kijutottam az Amerikai Egyesült Államokba, ahol tovább fejlesztettem angol nyelvtudásomat.

Családomban rajtam kívül 6 pedagógus van más-más szakirányú végzettséggel.

2000-ben született meg a gyermekem, Benjamin. Én is édesanya lettem.

2005-ben kis csapatommal elindítottam a Delfino játszóház gyermekkuckóját, melynek évei alatt sok szeretetet és sikerélményt kaptunk a gyermekektől és a szülőktől egyaránt, és sok mindent tanultunk és tanítottunk gyermekeinknek szeretetben és vidám légkörben.

2009-ben elvégeztem a családi napközi vezetői képzést.

A szülők biztatására álmodtunk egy nagyot és hoztuk létre Gyermekközpontunkat, ahol a gyermekek és a szülők számára tágas, szép környezetben szélesebb palettán tudjuk kínálni mindazt, ami a gyermekek napközbeni fejlődését teljes körűen biztosítani tudja.

Szülőként és pedagógusként is úgy gondolom, hogy elsősorban az érzelmi biztonságot teremtsük meg a gyermekek számára, és a lehető legjobb tudásunk szerint töltsük meg a nálunk eltöltött mindennapjaikat.

Vincze-Tasnádi Teodóra - Óvodavezető, Óvodapedagógus


A gyermeket gondolkodni kell megtanítani, és nem arra, hogy mit gondoljon. 

Margaret Mead

 

Sok helyen olvastam már, hogy kiskorom óta tudtam, hogy ez szeretnék lenni... Én nem tudtam mi szeretnék lenni, illetve annyi minden szerettem volna. Nehéz volt a választás és nem is dőlt el elsőre. 2010-ben felvételt nyertem a Budapesti Gazdasági Főiskolára, Pénzügy-Számvitel szakra. Hurrá, közgazdász leszek! De mégsem. Mert a sok jogi és gazdasági szemináriumon ülve bevillant, hogy nem a könyvelés fog boldoggá tenni. Ott hagytam a főiskolát és Édesanyám tanácsára a pedagógia felé vettem az irányt. Éles fordulat volt. El is fogott a bizonytalanság, miszerint én neveljem, oktassam a rám bízott gyermekeket, miközben én magam is az vagyok? Nem volt sok időm ezen gondolkodni, 2011-ben felvételt nyertem az ELTE óvodapedagógus szakára, ahol nagyon hamar elteltek az egyetemi évek és máris választ adott erre az élet: Igen! Immár 9 éve nevelem, okítom, terelgetem a rám bízott gyermekeket a legjobb tudásom szerint, miközben igyekeztem több területen is helytállni. Ez idő alatt mind a gyermekek, mind az intézményem számára elnyert országos pályázatok, valamint a Hunniareg Pedagógiai Intézet által átadott „Szaktanácsadói tevékenység és kiváló pedagógiai munkáért” minősítésű oklevél az elhivatottságom visszaigazolása. 

Azóta már meggyőződésem, ez volt a jó irány, de az első kitekintést sem tudtam elengedni. Így hát 2018-ban, amikor megszületett a kisfiam, beiratkoztam a Budapesti Műszaki Egyetem, Közoktatasi vezető szakára, hogy az otthon töltött időt tanulással fűszerezzem. Így a pedagógia és a gazdasági vonzalom is helyet nyert a szívemben.

2020-ban sorsszerű találkozás révén kerültem kapcsolatba Mónival, első beszélgetés után tudtuk, közös az utunk a Delfinoban. Számomra ez kihívás, lehetőség, tanulás, bizonyítás és jutalom. Szeretném vezetői munkámat ennek tükrében végezni. Pedagógia hitvallásom alapja, hagyni a gyermeket, hogy önállóan tevékenykedve fedezze fel a világot. Mi ehhez csak segítséget nyújthatunk, hisz ha irányítani akarjuk, nem a maga világát, hanem a miénket fedezi fel.

Mészáros Dalma - Óvodapedagógus

„A gyermeknek tudnia kell, hogy ő egy csoda, hogy a világ kezdete óta nincs, és a világ végezetéig nem lesz még egy olyan gyerek, mint ő.”                                                          
            

Mészáros Dalma vagyok, Balassagyarmaton születtem 1997-ben. Gyermekkoromat Nógrád megyében, egy kis településen, Romhányban töltöttem.
A zene már általános iskolás korom óta az életem részévé vált. Első osztályos koromban furulyázni kezdtem, ami remekül megalapozta a későbbi hangszeres zenei tudásomat. Második osztályban átiratkoztam zongorára. Összességében nyolc évig tanultam zeneiskolában. Mai napig zongorázom hobbi szinten, a kedvenc elfoglaltságommá vált. Véleményem szerint a hangszeres zenélés csodálatos dolog és úgy gondolom, hogy már óvodás korban el lehet kezdeni a gyermekek hangszeres zenei fejlesztését, furulyával.
Balassagyarmaton érettségiztem a Balassi Bálint Gimnáziumban, 2016-ban. Érettségi után kereskedelmi szakirányon tanultam tovább, de hamar rájöttem, hogy az nem az én világom.
2018-ra forrott ki bennem, – leginkább bátyám kislányai hatására, – hogy gyermekekkel szeretnék foglalkozni. 2018. februárjában jelentkeztem a váci Apor Vilmos Katolikus Főiskola óvodapedagógus szakára, ahol 2021. júliusában diplomát szereztem. Óvónéni lettem.
A főiskolai évek alatt teljesített óvodai gyakorlatok, valamint a nyári gyermektáboroztatások megerősítettek abban, hogy jól döntöttem, megtaláltam a hivatásomat. 2020. őszétől babysitterkedem. Két kisgyermekre vigyázok, akikkel nagyon szoros kapcsolatba kerültem.
2021. nyarán költöztem Budapestre, a 12. kerületbe. A diplomaszerzés után tudtam tehát, hogy Budapesten szeretnék dolgozni. A szerencsének köszönhetően kerültem kapcsolatba a Delfino Gyermekközponttal. Abban a pillanatban, amikor először beléptem az épületbe és találkoztam Mónival, leírhatatlanul pozitív érzés fogott el. A csodálatos környezet magával ragadott. Nem volt kérdés számomra, hogy itt szeretnék dolgozni, éreztem, hogy ez a megfelelő hely.

Óvodapedagógusként a Delfino Gyermekközpontban való elhelyezkedésemet hatalmas kihívásnak és lehetőségnek élem meg. Szerencsésnek mondom magam és nagyon boldog vagyok, hogy egy ilyen lenyűgöző és egyedülálló környezetben dolgozhatok. Igyekszem ehhez a színvonalas intézményhez teljes mértékben méltó lenni és maximálisan helytállni a pályán.

Tyukodi Kitti Óvodai dajka


“Ha segítik a gyereket abban, hogy harmóniában legyen a természettel és önmagával, ha a gyereket minden lehetséges módon támogatják, táplálják, bátorítják, hogy természetes legyen és hogy önmaga legyen, hogy önmaga fénye lehessen, akkor a szeretet egyszerű dolog. Akkor az ember egyszerűen szeretetteljes! “

Osho


Egy gyermek életében a szocializáció és a személyiségfejlődés szempontjából az egyik legmeghatározóbb szintér az óvoda.
Édesanyám 27 éve dolgozik dajkaként a XXII. kerületi Varázskastély Óvodában.
Gyermekkorom óta figyeltem, milyen szeretettel es odaadással bánik a gyerekekkel.
Jobban bele láttam az óvodai életbe és egyre inkább éreztem, hogy ez a hivatásom.
2009-ben végül mégis úgy döntöttem, hogy média-kommunikációt szeretnék tanulni a Széchenyi István Gimnáziumban.
Később lehetőségem adódott, hogy egy családnál segítsek egy óvodáskorú és egy 2 éves gyermek körül. Ez az időszak erősítette meg bennem azt az érzést, hogy dajka szeretnék lenni. A gyermekek közelsége, feltétel nélküli szeretete által sokat tanultam. Rengeteget köszönhetek ennek az időszaknak. Volt lehetőségem bele látni abba, hogy milyen fontos egy gyermek életében a minőségi egészséges ételek biztosítása, igy szívesen töltöm az időmet a konyhában, hogy a gyermekeknek minden szükséges feltétel biztosítva legyen az étkezésük során.
Igy 2020-ban elvégeztem a Best Work Kft-nél egy bébiszitter és dajka tanfolyamot.
Több éves bébiszitter tapasztalataimat egy olyan környezetben szeretném kamatoztatni, ahol az eddig megszerzett szakmai tudásommal segíthetem az óvoda életét, és ahol nekem is lehetőségem nyílik a szakmai fejlődésre.
Mikor először jártam a Delfino Kreatív gyermekközpontban, olyan volt, mint egy különleges gyerekparadicsom, egyedi, kreatív foglalkozásokkal, játékos készségfejlesztéssel.
Örömmel tölt el, hogy ennek a közöségnek a tagja lehetek, úgy érzem most vagyok a legjobb helyen.


Kissné Gál Anna Mária - Nonprofit menedzser


„Az ember értékét nem az esze, a műveltsége, nem

a hatalma vagy a tehetsége, hanem a lényéből áradó

melegség minősíti.”

                                                                              
Müller Péter    
            

 

Közgazdasági ismereteimet 1983-ban a Gyergyószentmiklósi Közgazdasági és Igazgatási Jogi Gimnáziumban szereztem.

Elemző-programozó szakképesítést 1985 –ben a Nagyszebeni Elektronikai – Számítási Területi Központban sajátítottam el.

Szakmai gyakorlatot a családi vállalkozásunk vezetésében, később pedig 4 gyermekünk születését követően önkormányzati fenntartású gyermekintézményben szereztem. Fő tevékenységem közé tartozott a tanügy-igazgatási, gazdasági és az intézmény működésével kapcsolatos feladatok ellátása, illetve esetenként a minősítésben részt vevő pedagógusok segítése. Önkéntes alapon több mint 12 évig a gyermekintézmény mellett működő nonprofit alapítvány kuratóriumi elnökeként segítettem az alapítvány célkitűzéseinek megvalósulását. Pályázatok révén sikerült az intézményben járó gyermekek részére színvonalas programok szervezése, eszközök fejlesztése, a felszereltség színvonalának emelése. 

Innovatív szemlélettel rendelkezem, fontos számomra, hogy ismereteim naprakészek legyenek. Informatikai tudásomat feladatkörömnek megfelelően folyamatosan bővítem. 

Tevékenységi körömből fakadóan gyermekekkel, szülőkkel, kollégákkal való kapcsolatomat a türelem, empátia,
segítőkészség hatja át. 

A Delfino Kreatív Gyermekközponttal való találkozásomat, ha röviden kellene összefoglalnom, akkor leginkább a „szerelem első látásra” illene rá. Magával ragadott az a meleg, szeretetteljes légkör, amelyben a gyermekek itt vannak. Látogatásaim során alkalmam volt betekintést nyerni az itt zajló szakmai munkába. Nagyon tetszett a személyre szóló, differenciált bánásmód, amellyel a gyermekek személyiségének kibontakozását segítik. Megtapasztaltam, hogy milyen nagy hangsúlyt fordítanak arra, hogy a kisgyermek szülőtől való „elszakadását” elfogadhatóbbá tegyék.   

Örülök, hogy ebben a csapatmunkában részt vehetek, és szakmai tudásommal az ide járó gyermekeket szolgálhatom.

„Ha az ember életében elültet egy fát, felnevel egy gyereket vagy megír egy könyvet, már nem élt hiába.”

ókori indiai bölcsesség

Mikolai Zsóka - Intézményi koordinátor, Iskolára felkészítő tanító


Nézz a gyerek szemébe, és mondd neki azt: tudom, hogy te ezt meg fogod tudni csinálni! Tudom, hogy képes vagy rá!"

Bagdy Emőke


Az évek során azt tapasztaltam, hogy a „varázslat” működik. Sok gyerek olyan gátakat ugrott át, ami az elején elképzelhetetlennek tűnt.

A Delfino Gyerekközpont csapata többek között ezt is vallja. Nagyon örülök, hogy közöttük folytathatom pályafutásom, és az eddig szerzett több mint 30 éves tapasztalatomat, tudásomat itt kamatoztathatom.

1997-ben költöztünk Budaörsre.. Akkor a 7. sz. Óvodában (most: Zippel-Zappel Német Nemzetiségi Óvoda) kaptam állást. Nagy örömömre 30 kiscsoportosnak lehettem óvó nénije. Egy év múlva a Budaörsi Herman Ottó Általános Iskola tanítója lettem. Osztályfőnökként dolgoztam, vezettem az alsós munkaközösséget, majd 10 évig voltam intézményvezető-helyettes.

Munkám során egyre többször szembesültem azzal, hogy a gyerekeknek milyen nehézségeik vannak, amikor bekerülnek az iskolába. Többek között, e problémák enyhítésében szeretnék segíteni, ezért nagy odaadással fogom tartani az iskola előkészítő foglakozásokat, és veszek részt az intézmény működésében.

Arra törekszem, hogy a legjobb tudásunk szerint foglalkozzunk a gyerekekkel, hogy vidámak, tartalmasak legyenek napjaik.


„A tanítás csak információt tölt a fejekbe, de a nevelés: növel. Nem mennyiséget ad, hanem minőséget. Segít egy rózsának igazi rózsává válni.”


Müller Péter

 

Remélem, hogy segítségemmel igazi rózsákat engedhetünk majd intézményünkből útjukra.

Dotzi Mónika - Bölcsődevezető, Kisgyermeknevelő-gondozó


"Egy gyermek élete olyan, mint egy papírlap, melyen minden arra járó nyomot hagy."


kínai közmondás


14 éve foglalkozom gyerekekkel, egészséges és speciális igényű gyermekekkel egyaránt. Szocio-pszicho-pedagógia szakon szereztem diplomát 2003-ban. Szakterületem a kisgyermekkori hiperaktivitás. 2008-ban elvégeztem a kisgyermeknevelő-gondozó szakot. A gördülékeny napirend kialakításáról szólt a vizsgadolgozatom. Kilenc éve már, hogy a családi napközi vezetői tanfolyamot is elvégeztem. Folyamatosan szakmai továbbképzéseken veszek részt.

Tíz éve dolgozom a Delfinoban, mint kisgyermeknevelő. Nagyon nagy dolog, hogy egy modern bölcsődei épületben, és professzionális környezetben dolgozhatok, egy képzett csapattal.

Mondókás magyar, angol nyelvű foglakozásokat, készségfejlesztést, kreatív foglalkozásokat, foglalkozást tartok bölcsődés korú kisgyermekeknek. Imádom a zenét, az énekelést közösen a gyerekekkel, ha a csoportban a jókedv, a harmónia uralkodik.

Az a jó, hogy a gyerekektől nagyon sok pozitív energiát kapok, így vidáman telnek a napok a bölcsiben.

Bernát Kitty - Kisgyermeknevelő


„Aki jól szeret, az megismer és elfogad – saját világát kitágítja a másik felé.”

Vekerdy Tamás

Bernát Kitty kisgyermeknevelő-gondozó vagyok. Nagy családban nőttem fel, mindig többen voltunk együtt unokatestvérek, zengett az udvar, a ház a gyerekzsivalytól. Igaz, hogy teljesen más irányban indultam el, de nagyon hamar kiderült számomra, hogy műszaki végzettségem nem az én utam. A gyermekek szeretete és az angol nyelv összetalálkozott, így 16 csodálatos évig külföldi diplomaták és üzletemberek gyermekeit neveltem, gondoztam, Magyarországon és külföldön is. Azóta is kapcsolatban vagyunk, pedig az egykori gyermekek már kamaszok, felnőttek. A leghosszabb időt Angliában töltöttem, de hetekig voltam New Yorkban és Prágában is, ezek az élmények rengeteget adtak a személyiségemhez.

Kisfiam születése után vált világossá, hogy intézményi keretek között szeretném az utamat tovább folytatni, így egy nemzetközi bölcsődében helyezkedtem el, és elvégeztem a Kisgyermeknevelő-gondozó képzést. Nagy örömmel tölt el, hogy tapasztalataimat, ismereteimet mostantól a Delfino csapatában kamatoztathatom, bővíthetem.

Czimber Bernadett - Kisgyermek gondozó-nevelő


„A gyermektársaság gyógyír a lélekre!” ( Dosztojevszkij)


Már kiskoromban tudtam, hogy felnőttként gyermekekkel szeretnék foglalkozni. Igaz, akkor még nem tudatosan, csak ösztönszerűen segítettem édesanyámnak testvéreim nevelésében. Mielőtt történetem folytatnám, hadd mutatkozzak be: Czimber Bernadett vagyok, Pécsett születtem, három kistestvérem lelkes és odaadó nővérkéje, akire mindig számíthatnak.

Gyermekkoromban mindig gyerekek vettek körül, amit nagyon élveztem. Folyton a kisebb korosztályt vonzottam, így nem volt kérdés, hogy milyen szakmában szeretnék elhelyezkedni. Érettségi után felköltöztem Budapestre, ahol az ELTE Tanító- és Óvóképző Karán Csecsemő- és kisgyermeknevelő-gondozó szakon végeztem. Az egyetem elvégzését követően kaptam egy lehetőséget az egyik gazdagréti bölcsődébe, ahol elhivatott kisgyermeknevelő voltam, négy évig. Ez idő alatt ismerkedtem meg a bölcsődei rendszerrel.

A bölcsődét követően egy fittneszterem gyermekmegőrzőjében folytattam munkámat, ahol a csecsemőktől a felső tagozatos iskolás korosztályig vigyáztam a gyermekekre. Az elmúlt évek alatt szerzett tapasztalataimat felhasználva az évnek számos ünnepén tartottunk külön eseményeket, mint pl.: februárban farsangot, vagy decemberben mikulásos ünnepséget. Az itt eltöltött 3 évet sose felejtem el, hiszen rengeteg boldogságot és szeretetet kaptam.

Tapasztalataim két és fél éves korom óta gyűjtöm, amióta az első kistestvérem megszületett. Sose éreztem tehernek a velük töltött időt; sőt, örültem, amikor édesanyám megkért bármilyen gyermekneveléssel kapcsolatos feladatra. Nagyon szerettem segíteni neki, és még mindig boldogan, szívvel-lélekkel teszem mindezt, mert ez az én hivatásom!

Szerintem a legszebb foglalkozást kaptam az élettől!

Billing Anna - Bölcsődei dajka


Billing Anna vagyok, Budapesten születtem 1968-ban.

Kisgyerekekkel már foglalkoztam, mint gondozónő. Egy első kerületi Önkormányzat bölcsődéjében dolgoztam 1986 őszétől- 2006. augusztusáig.
Csecsemő és gyermekgondozónői végzettséget munka mellett 1992-ben végeztem el, míg az érettségit 2001-ben.Bölcsődei munkám befejezése után ismerősök gyerekei mellett bébiszitterkedtem. Bölcsis időszakban a csoportomból egy kisgyerekre felügyeltem rendszeresen, amíg a szülők haza nem érkeztek, az év első felében egy fiatal házaspár kisfiára vigyáztam.A Delfinoban idén, 2010 áprilisától dolgozom, mint kisegítő.
Kisgyermekekkel szívesen foglalkozom, sok szeretetet és energiát lehet kapni tőlük, és öröm figyelni őket, ahogy kezdenek ismerkedni a különböző játékokkal, mondókákkal és versekkel.

 

Gacsó Adrienn - Konduktor-tanító, mozgásterapeuta


Pályámat a Nemzetközi Pető András Főiskolán kezdtem, ahol 4 éven keresztül, napi rendszerességgel vettem részt mozgássérült gyermekek és felnőttek nevelésében, oktatásában és fejlesztésében. Diplomámat 2010-ben szereztem, majd egy évig Winnipegben, Kanadában dolgoztam csoportvezető konduktorként. 2011 nyarán Darlingtonban, Angliában folytattam munkámat egy konduktori teamben. Ezt követően Helsinkiben, Finnország egyik speciális, mozgássérülteknek fenntartott iskolájában helyezkedtem el. A multidiszciplináris team tagjaként fő feladatom a konduktív pedagógia adaptálása; mozgásfejlesztések, valamint a mozgásos tanulás napirendbe és tanórákba illesztése, programok szervezése és vezetése volt. Munkahelyeimen különböző életkorú és sérültségű gyermekekkel és felnőttekkel foglalkoztam.

Honvágyam és továbbtanulási terveim azonban hazahoztak. 2014-2016 között elvégeztem a Dinamikus Szenzoros Integrációs, az egyéni Tervezett Szenzomotoros Tréning (TSMT), az Alapozó és a Sindelar-Zsoldos terápiás képzéseket. Idén, 2016-ban fejeztem be az ELTE PPK Neveléstumányi mesterképzését, Kora gyermekkor pedagógiája specializáción. Szeptembertől pedig a PPKE BTK közoktatás vezetői pedagógus szakvizsga képzésének hallgatója vagyok.

 Jelenleg a XIII. kerületben dolgozom utazó konduktor és mozgásterapeutaként, ahol az integrációban tanuló sajátos nevelési igényű (megkésett mozgás- és beszédfejlődésű, autista, értelmi fogyatékos, hiperaktív, figyelemhiányos, tanulási és pszichés nehézséggel küzdő) gyerekek komplex mozgásterápiás fejlesztésével foglalkozom, egyéni és csoportos formában.

Tapasztalataim szerint a napjainkban folytatott mozgásszegény életmód, az életritmus felgyorsulása és a mozgásos tevékenységek mennyiségének csökkenése, a gyermekek fejlődésének lassulását és idegrendszerük alacsonyabb fejlettségi szintjét eredményezheti. Mivel minden fejlődés alapja a mozgás, így a gyermekek cselekvéseik által veszik birtokba testünket; ismerik meg a körülöttünk lévő világot; kezdenek el kommunikálni; alakul  énképünk és éntudatunk; fejlődik személyiségük, figyelmük és gondolkodásuk. Mindezek a változások a tipikus fejlődésmenetű gyermekek esetében a mozgásos játékok során valósulnak meg.

A mozgásterápiák lényege, hogy a gyermekeknek egyéni szükségleteiknek megfelelően biztosítsák azokat a helyzeteket, amelyekben észlelik, érzékelik, feldolgozzák és összehangolják a taktilis, auditív, vizuális,  kinesztetikus ingereket és hatásukra idegrendszerük megtervezze a megfelelő motoros választ. A foglalkozások során normalizálódik az izomtónus, posztúra- és reflexszabályozás, fejlődnek a nagymozgások, az egyensúly és a rugalmasság, érlelődnek a magasabb idegrendszeri funkciók, alakul a viselkedés, megerősödik a figyelem és javulnak a tanulási készségek. Alkalmasak még pszichés blokkok oldására, kooperáció kialakítására, társas kapcsolatok kiépítésére, saját ötletek, érzések, gondolatok kifejezése és közös játéktevékenységek kialakítására.

Hiszem, hogy a mozgás adja azt a természetes energiát, amely egyaránt gyógyítja a testet és a lelket. Foglalkozásaimon elfogadó, szerető, biztonságot adó, motiváló légkört biztosítok; valamint  figyelemmel kísérem a mozgás, kognitív készségekre, viselkedésre, aktivációs szintre gyakorolt hatását és a gyermekek személyiségfejlődésének menetét.

Dobos-Lovasi Anna – Gyógypedagógus: komplex fejlesztő torna


"Lehet, hogy elfelejtik, mit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni, hogy hogyan érezték magukat szavaidtól."
(Carl William Buehner)

 

Dobos-Lovasi Anna vagyok. Egy kis Bács-Kiskun megyei sváb faluban, Császártöltésen nőttem fel. Az ottani Parkerdőbe gyakran látogattak el hozzánk az Együtt a Daganatos Gyermekekért Alapítvány nyári táborozói egy-egy játékos/vetélkedős napra. Ezek szervezésében és levezénylésében mindig hatalmas lelkesedéssel és örömmel vettem részt. Ekkor fogalmazódott meg bennem, hogy gyerekekkel szeretnék foglalkozni. Miután a Kalocsai Szent István Gimnáziumban leérettségiztem, 2015-ben Budapestre költöztem. Tanulmányaimat az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolán folytattam. 2019-ben szereztem meg a gyógypedagógiai diplomámat szomatopedagógia és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányokon.  Azóta az egyik terepgyakorlatom során megismert szakiskolában dolgozom, ahol sajátos nevelési igényű gyermekeket (tanulási és pszichés nehézséggel küzdő, autista, hiperaktív, figyelemhiányos) oktatok matematika és pályaorientáció tantárgyakból, illetve komplex habilitációs és mozgásfejlesztő tevékenységet folytatok. Törekszem arra, hogy minél eredményesebb, sokrétűbb segítséget tudjak nyújtani. Ennek érdekében folyamatosan képzem magam, gyűjtöm a különféle tapasztalatokat, hogy a tanulási-fejlődési folyamatot minél élményszerűbbé/hatékonyabbá varázsoljam. Részt vettem kettő többhetes neveléstudományi továbbképzésen Barcelonában és Párizsban. Jobshadowing keretén belül ellátogattam egy finnországi és horvátországi iskolába, ahol bepillantást nyerhettem azok működésébe, s remekül alkalmazott eszközeibe, módszertanaiba. Emellett az egymást kiválóan kiegészítő Sindelar–Zsoldos programot (tanulási- és magatartási zavarok terápiája), illetve az alapozó mozgásfejlesztő tanfolyamot is elvégeztem, s kezdtem el őket a gyakorlatban is használni.

Minden fejlődés alapja a mozgás.  A mozgásfejlesztő órákat éppen ezért igyekszem a lehető legnagyobb mértékben fejlesztő, örömszerző és játszva tapasztaló tevékenységgé tenni a gyerekek számára.

Gólics Dorottya - Logopédus


Gólics Dorottya vagyok, logopédus-pszichopedagógus-hallásvizsgálóként dolgozom. Budapesten születtem 1994-ben, a Delfino Gyermekközponttól nem is olyan messze, Kelenvölgyben nőttem fel. Iskolai tanulmányaimat a 11. kerületi Gárdonyi Géza Általános Iskolában kezdtem, majd az Újbudai József Attila Gimnáziumban folytattam, és végül az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán logopédia-pszichopedagógia szakirányokon fejeztem be. Szeretek folyamatosan tanulni, fejlődni az élet minden területén, ezért a szakmámban is arra törekszem hogy minél átfogóbb tudással rendelkezzek. A diplomaszerzést követően (2019.) elvégeztem a Logopédiai Rehabilitáció szakirányú továbbképzést, melynek köszönhetően ma már felnőttekkel is foglalkozom. Belgiumban a Berard AIT hallástréning eredeti módszerét sajátíthattam el Roland De Beuckelaer professzortól, mely keretében megtanított a tisztahang audiometriávaltörténő hallásvizsgálatra is. Kiskorom óta kiemelt szerepe van a nyelvtanulásnak, több helyen voltam cserediák, ennek köszönhetően sok kultúrát megismertem, és több nyelvet elsajátítottam. Mindez hozzájárul ahhoz,hogy komplex szemlélettel közelítek mindenhez. Logopédusként törekszem arra a foglalkozások során, hogy a gyermekek számára olyan légkört teremtsek, melyet biztonságosnak éreznek, és amelyben a legteljesebb mértékben kibontakoztathatják képességeiket. Hiszem, hogy az erőforrásaikra alapozva a leghatékonyabb munkát végezhetjük a szülőkkel és gyermekeikkel kooperációban.

Balogh Lilla - English Course Leader


"Young adults live in the future, the elderly live in the past, children live in the present, and they are the ones we need to resemble."- Balázs Horváth
 

Starting with how a baby grows in their mother's belly, the development of children and their being is something I am amazed by again and again.

I believe we all have an inner child that we might know consciously, or might be unaware of, but it certainly plays a huge role in our lives. When I am with children, I feel like this inner child comes to life inside, thus I can effortlessly understand the little ones.

From an adult prospective, knowing how crucial the very early years are in forming one's personality, I am aware of the huge responsibility that comes with being with children. The importance of the early period was not only proven by my studies at psychology major, I also gained confidence from my own life experience. 

A few years ago, I had the wonderful chance to join the life of an english-speaking family with two little kids as an au pair, where I had decisive experiences. Seeing the children grow, and getting to know their wonderful minds and souls had a profound impact on me. My host mother put a great emphasis on the children's emotional education, since then I see it as a key element of helping kids grow into healthy adults.

Last year I cared for a toddler and a baby occasionally, and that reminded me how much I enjoy and appreciate being with children. I therefore decided to enroll in a course to become a pedagogical assistant, and found the experience of the training really helpful to see more clearly that it is the younger age group that I would like to work with.

As for my relationship with English started when in my 1st year of school,  where I had the best teacher I can imagine, and that established where I am with the language today. Speaking English at a high level is a value in my life that I am constinuously grateful for, as it opened up the world for me in uncountable ways. I feel honoured to have the opportunity to pass on the love for English, and open children's world to the language.

Finding Delfino, I feel it is the best place for me to put all my enthusiasm and knowledge into practice.

 

"A fiatalok a jövőben élnek, az öregek a múltban; a gyerekek a jelenben, s nekünk hozzájuk kell hasonlítanunk."- Horváth Balázs

Onnan kezdve, ahogy egy baba növekszik az anyukája pocakjában, a gyermekek fejlődése és lénye újra ás újra lenyűgöz.

Úgy hiszem, mindannyiunkban van egy belső gyermek, akit talán ismerünk is, de az is lehet, hogy nem vagyunk tudatában, mégis, hatalmas szerepet játszik az éltünkben. Amikor gyerekekkel vagyok, azt érzem,  megelevenedik bennem ez a belső gyermek, így könnyedén megértem a kicsiket.

Felnőtt nézőpontból pedig, tudva, milyen döntő fontosságúak a legkorábbi évek a személyiség kialakulása szempontjából, tisztában vagyok a hatalmas felelősséggel, amit gyerekekkel lenni jelent. A korai időszak fontosságáról a pszichológia szakos elméleti tanulmányaim mellett saját életem tapasztalataiból szereztem bizonyosságot.

Pár éve, au pairként lehetőségem volt bekapcsolódni egy angol anyanyelvű, két kisgyermekes család életébe, ahol meghatározó élményekben volt részem. Látni a gyerekeket fejlődését, és megismerni a csodálatos elméjüket és a lelküket mély hatással volt rám. A fogadó anyukám nagy hangsúlyt fektetett a gyerekek érzelmi nevelésére, amit azóta kulcsfontosságúnak gondolok az egészséges felnőtté nevelés útján.

Tavaly egy kisgyermekre és egy kisbabára vigyáztam alkalmanként, ami segített felidézni, mennyire élvezem és értékelem, amikor gyerekekkel lehetek. Így eldöntöttem, hogy jelentkezem egy pedagógiai asszisztens képzésre, melynek gyakorlata során ráláttam, hogy leginkább a fiatalabb korosztállyal szeretnék foglalkozni.

Az angol nyelvvel való kapcsolatom 1.osztályos koromban indult, az elképzelhető legjobb angoltanárral, ami a mai napig megalapozza, hogy is vagyok a nyelvvel. A magas szintű nyelvtudás egy olyan érték az életemben, amiért folyamatosan hálás vagyok, mert megszámlálhatatlan módon nyitotta ki a világomat. Megtisztelőnek érzem, hogy lehetőségem van továbbadni az angol nyelv szeretetét, és kinyitni a gyerekek világát a nyelvre.

Megtalálva a Delfino-t, úgy érzem ez a legjobb hely arra, hogy gyakorlatba ültessem minden lelkesedésemet és a tudásomat.

Losonci Adrienn - Pszichológus

Kanyargós út vezetett a közgazdaságtantól a pszichológiáig, de a többszöri sikertelen felvételi sem tántorított el a célomtól, hiszen tudtam, hogy ez az én utam, ezt szeretném tanulni és majd gyakorolni, mint hivatás. Így kezdtem meg tanulmányaimat 2009-ben Debrecenben, majd folytattam Pécset. Közben megszületett a lányom, de tudtam, ha most megállok, talán sosem fejezem be a képzést. 2014-ben diplomáztam, és lettem pszichológus. Ekkor volt esedékes a visszatérés a babázás után, de azt biztosan tudtam, hogy már nem megyek vissza a rendezvényszervezés, és a kommunikáció világába. És mivel gyakorlatomat egy zuglói óvodában töltöttem, már abban is biztos voltam, hogy a gyerekek felé veszem az irányt. Minden gyermek egyedi és megismételhetetlen. Szeretem a világot az ő gondolkodásmódjukon, világlátásukon keresztül szemlélni. Csoda látni a fejlődésüket, személyiségük kibontakozását. Számomra ajándék, hogy a napjaimat közöttük tölthetem.

Tudtam, éreztem, hogy megtalál majd az a lehetőség, amely az én utam. Így kerültem 2014-ben a XI. kerületbe, az akkor induló óvodapszichológusi csapatba. Büszkeséggel tölt el, hogy immár a kilencedik tanévemet viszem ugyanitt. Jelenleg 17 csoport és mintegy 350 gyermek ellátása tartozik hozzám.

Munkám az esetleges elakadások megsegítéséből, a családok támogatásából áll. Fontos, hogy sikerüljön a gyermek progresszív fejlődésének, és közben a szülő-gyermek kapcsolatnak a helyreállítása is.

Elsődleges cél a prevenció, a megelőzés, a szülők, illetve az óvodapedagógusok érzékenyítése, hogy hatékonyan ismerjék fel a problémás helyzeteket, és legyen eszköztáruk ezek megoldására, vagy időben tudjanak segítséget kérni. Munkám során legfőképpen a konzultáció eszközével dolgozom, ami lehet pedagógus konzultáció, vagy szülőkonzultáció.

A szülők alapvetően a gyermek óvodai életéhez kapcsolódó kérdésekkel keresnek meg, például társas kapcsolatok gátoltsága, elhúzódó beszokás, szeparációs szorongás, szobatisztaság kérdése, magatartási problémák. Ezen túl számos esetben az otthoni élethez kapcsolódó nehézségek mentén dolgozunk: válási helyzet, alvási problémák, ujjszopás-cumizás, testvérféltékenység, gyász.

Munkám során külön kiemelt terület az átmenetek megsegítése, így a beszokás, beszoktatás támogatása, majd a kimenetkor az iskolára való készültség megállapítása, a megfelelő döntés meghozatalának támogatása.

Büszke vagyok arra, hogy a pedagógusok felkészítését követőn a kerület önkormányzati fenntartású óvodái közül elsőként vezettük be egyes csoportjainkban a NyugiOvi programot („Kora gyermekkori program a megfélemlítés megelőzésére”), és ezen gyakorlatot azóta is folytatjuk.

Több száz óra önismeret mellett, számos tanfolyam, képzés gazdagította látásmódomat, míg végül 2019-ben megszereztem a tanácsadó szakpszichológus szakképzettséget, krízis szakirányon.

A Delfino Gyermekközpontban végzendő munka megtiszteltetés, de egyúttal két év után is kihívás még számomra.

A szülői igényeket figyelembe véve a Fenntartó támogatja az évente 2 alkalommal történő csoportlátogatást. Ilyenkor a csoport egészére fókuszálok: hogyan működik, milyen az összetétele, milyen viselkedésformák jelennek meg, milyen a gyermekek viszonya egymással, illetve a pedagógussal, hogyan épülnek fel az adott csoport mindennapjai. Az itteni tevékenységem a pedagógusokkal, gondozókkal való konzultációval egészül ki, melynek során az egyes gyermekekkel kapcsolatos kérdések átbeszélésére is lehetőség nyílik. Ezen kívül a szülők is tudnak konzultációt kérni a fentebb már említett óvodai élethez és/vagy otthoni jelenléthez kapcsolódó kérdések, nehézségek esetén. A szülő által kezdeményezett tanácsadásra az intézményen kívül, magánrendelés keretében van lehetőség.

Bízom abban, hogy mind a Fenntartó, mind az óvoda dolgozói, mind a szülők megelégedésére szolgál az itteni támogató jelenlétem.

Delfino Kreatív gyermekközpont

Egy csoda gyermeksziget